Vedtægter
for Glostrup Fotoklub
Stiftet den
13. Januar 1953
§ 1
Klubbens
navn er Glostrup Fotoklub, hjemmehørende i Glostrup kommune.
§ 2
Klubbens
formål er at samle amatørfotografer og interesserede, for ved foredrag, debat,
udstillinger, konkurrencer, udflugter o. lign. at højne interessen for, og
kendskabet til fotografien.
§ 3
Som medlem
kan optages alle, der går ind for og vil medvirke til at opfylde § 2
Det enkelte
medlem er kontingentpligtigt indtil skriftlig opsigelse er modtaget af
formanden og kassereren.
Udmeldelse
af fotoklubben skal ske skriftligt, senest ved udgangen af december måned.
Medlemmer i
restance kan ekskluderes af foreningen. Eksklusion af et medlem kan besluttes
af bestyrelsen på et bestyrelsesmøde. Eksklusion kan behandles på den
efterfølgende ordinære generalforsamling.
Eksklusion
af fotoklubben fritager ikke for betaling af forfaldent kontingent. Indbetalt
kontingent refunderes ikke.
Kontingent
skal være betalt senest den 1. marts, kassereren udsender reminder senest 2
uger før 1. marts.
Bestyrelsen
kan vedtage, at kontingentet kan betales 2 gange om året.
Regnskabsåret
følger kalenderåret.
Fotoklubbens
formue indsættes i anerkendt pengeinstitut, kassereren disponerer over
fotoklubbens formue. Bestyrelsen kan foretage uanmeldt kasseeftersyn.
§ 4
Der
afholdes mindst 2 programsatte møder om måneden, møderne i juni og juli kan
bortfalde.
§ 5
Generalforsamlingen
er fotoklubbens højeste myndighed.
Ordinær
generalforsamlingen afholdes i januar måned. Generalforsamlingen indkaldes på
e-mail med mindst 3 ugers varsel.
Alle
medlemmer, der ikke er i kontingentrestance, har stemme- og taleret på
generalforsamlingen.
Der kan
stemmes ved fuldmagt, hvert medlem kan kun stemme med en fuldmagt.
Bestyrelsen
består af 5 medlemmer og 1 suppleant. Der vælges endvidere 1 revisor og 1
revisorsuppleant.
Bestyrelsesmedlemmer vælges for 2 år ad gangen, i lige år vælges 2 bestyrelsesmedlemmer, en
suppleant, revisor og revisorsuppleant, i ulige år vælges 3 bestyrelsesmedlemmer.
Der kan foretages genvalg.
Bestyrelsen
konstituerer sig efter valget og fordeler tillidsposter m.v. Bestyrelsen kan
vælge medlemmer uden for bestyrelsen til tillidsposter.
§ 6
Dagsordenen skal minimum indeholde nedenstående punkter.
1 . Valg af dirigent
2 . Vormandens beretning
3 . Forelæggelse af revideret regnskab til
godkendelse
4 . Behandling af indkomne forslag
5 . Forelæggelse af budget for det kommende år
6 . Vedtagelse af kontingent
7 . Valg til bestyrelsen i henhold til § 5
8 . Eventuelt
Forslag,
der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal fremsendes til formanden
eller sekretæren senest 14 dage før generalforsamlingen. Indkomne forslag skal
udsendes til medlemmerne på e-mail senest 8 dage før generalforsamlingen.
Forslag på
generalforsamlingen vedtages ved simpel stemmeflertal. Forslag til
vedtægtsændringer vedtages ligeledes ved simpelt stemmeflertal.
Ekstraordinær
generalforsamling indkaldes såfremt en 1/3 af medlemmerne ønsker dette, 4/5 af
bestyrelsen kan begære afholdt en ekstraordinær generalforsamling.
Ekstraordinær generalforsamling indkaldelse med 14 dages varsel pr. post eller
på e-mail. Ekstraordinær generalforsamling kan tidligst afholdes 14 dage, efter
en ordinær generalforsamling.
Beslutninger
på den ekstraordinære generalforsamling afgøres ved simpel stemmeflertal.
§ 7
I tilfælde af klubbens opløsning
træffer generalforsamlingen beslutning om anvendelse af klubbens midler, der
dog skal anvendes til sådanne formål, at de kan komme amatørfotografien til
gavn.
Vedtaget på generalforsamlingen 29.
januar 1953.
Revideret og ændret 11/5 1954, 4/10
1955, 15/5 1956, 16/4 1957, 16/4 1970 ved sammenslutningen med fotoklubbens
Foton, Glostrup, 2/5 1974 og 19/4 1979, 9/4 1981, 15/4 1993, 1/3 2001, 6/7
2001, 21. februar 2008 og 20/3 2014