Konkurrenceregler

• Der afholdes 3 – 6 interne konkurrencer pr sæson.
  • Kun medlemmer af Glostrup Fotoklub kan deltage.
  • Der kan afleveres 3 - 5 billeder pr. medlem pr. konkurrence.
  • Billederne skal opklæbes på støttekarton eller sættes i passepartout 30 x 40 cm, max tykkelse 2 mm.
  • Afleveres digitale billeder skal de være i Jpeg, min 1024 på den længste led, og max 1080 i højden.
  • Serier består af mellem 3 og 8 billeder, der nummereres a, b c, d - - - .
  • Det skal ved udskrivning af konkurrencen klart fremgå om det er enkelt papir, digital eller serie og om der er emne og evt. afleveringsfrist.
  • Ved nogle af årets konkurrencer skal der være et specifikt emne.
  • Der skelnes ikke mellem farve og sort/hvid.
  • Billeder der opnår placering i en konkurrence kan ikke senere deltage i andre interne konkurrencer.
  • Ved bedømmelsen placerer dommeren de første 20 billeder i nummereret rækkefølge.
  • Der gives 25 point til første pladsen, 21 til andenpladsen, 19 til tredjepladsen fra nr. 4 til nr. 20 gives fra 17 til 1 point.
  • Ved årets afslutning sammentælles resultaterne fra årets konkurrencer og der udnævnes en ”Årets fotograf”.